Gå tillbaka   Moderskeppet.net > Livet > Relationer och samlevnad
Registrera FAQ Medlemslista Kalender Slumptråd Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Gammal 2008-03-13, 22:32   #13
satsumaz
Juicy Fruit

satsumazs avatar

Reg.datum: Jul 07
Men såsen då.
Det är väl inget att skämmas för, bara ett uttryck för mognad.
Du ser fler sidor av livet än du gjort tidigare och har kanske blivit mer ödmjuk med åren.
Så skulle jag tro att det är.
Låt din fru upptäcka det här nya personlighetsdraget hos dig, hon kommer nog uppskatta det mer än du anar.
Äntligen kan ni tillsammans gråta en skvätt framför TV´n och känna en helt ny samhörighet.
Phihihi..nej men på riktigt.
Tror faktiskt det.
satsumaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-13, 22:34   #14
Sven Hedin
Passagerare

Sven Hedins avatar

Reg.datum: May 07
Citat:
Ursprungligen postat av Fitzenstrahl Visa inlägg
Du har kommit i klimakteriet. Doktorn ordinerar en stadig bag-in-box diet samt en diskret otrohetsaffär på jobbet.
Kan du PM:a mig hans nummer? Jag känner mig lite sugen.
Sven Hedin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-14, 00:08   #15
sås på slipsen
såsbas

sås på slipsens avatar

Reg.datum: Feb 08
Citat:
Ursprungligen postat av satsumaz Visa inlägg
Men såsen då.
Det är väl inget att skämmas för, bara ett uttryck för mognad.
Du ser fler sidor av livet än du gjort tidigare och har kanske blivit mer ödmjuk med åren.
Så skulle jag tro att det är.
Låt din fru upptäcka det här nya personlighetsdraget hos dig, hon kommer nog uppskatta det mer än du anar.
Äntligen kan ni tillsammans gråta en skvätt framför TV´n och känna en helt ny samhörighet.
Phihihi..nej men på riktigt.
Tror faktiskt det.

Det tror jag också, men manlighetens bojor äro starka.
Det är fan inte lätt att blotta sig.

Och det som bekymrar mig kanske mest är att dessa stormar bryter ut på så banala grunder. Jag gråter inte, inte ens i närheten, av sånt som jag "borde" gråta åt.
Fast det är klart - det var ett tag sedan jag hade någon riktig anledning. Jag får återkomma när situation uppstått med en rapport.
sås på slipsen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-15, 18:26   #16
Julie Ruin
Queen of the mods

Julie Ruins avatar

Citat:
Ursprungligen postat av yesouisi Visa inlägg
Är det sånt här du gråter till?
http://www.redlasso.com/ClipPlayer.a...f-5e9b642aa890

Nej, men det är sant. Man blir lite blödigare med tiden.
Men fy fan för mig!! Jag har räknat mig till en sån som inte tycker att män är fjöliga när de gråter, men den där smasktasken var ju horibelt att se på! Jävla lipsill!! Eller så är det just för att han är så himla "im so strong man, määään" som gör att det blir pinsamt när han sitter där och svajar på rösten och talar om gud.

AAAA! Nu börjar han göra massa grisljud också, ge karl ett glas vatten!

Mm, men nu var det inte det här vi skulle tala om. Utan känslostormar med åldern. Så är det väl, go with it. Ta en gråt, en kopp kamomillte och känn lättnaden efteråt.
Gammal 2008-03-15, 18:29   #17
Henkko
Avigast i rymden

Reg.datum: Jun 07
Citat:
Ursprungligen postat av Julie Ruin Visa inlägg
Men fy fan för mig!! Jag har räknat mig till en sån som inte tycker att män är fjöliga när de gråter, men den där smasktasken var ju horibelt att se på! Jävla lipsill!! Eller så är det just för att han är så himla "im so strong man, määään" som gör att det blir pinsamt när han sitter där och svajar på rösten och talar om gud.

AAAA! Nu börjar han göra massa grisljud också, ge karl ett glas vatten!

Mm, men nu var det inte det här vi skulle tala om. Utan känslostormar med åldern. Så är det väl, go with it. Ta en gråt, en kopp kamomillte och känn lättnaden efteråt.
Håll klaffen kvinna. Du fattar ingenting.
Gammal 2008-03-15, 18:32   #18
Julie Ruin
Queen of the mods

Julie Ruins avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Henkko Visa inlägg
Håll klaffen kvinna. Du fattar ingenting.
Gråter du nu eller? Erkänn, du gråter...
Gammal 2008-03-15, 18:38   #19
Henkko
Avigast i rymden

Som man så blir jag gripen av den där typen av känsloyttringar. Man vill inget hellre än visa sig stark men ibland så brister fördämningarna, man kan knappt trycka tillbaka lipen. Ni kvinnor ventilerar er så ofta att en gråt är som ett skratt, och det finns ingen skam för er att gråta, tvärtom är det ett tecken på goda känslor. Män gör inte så, det byggs upp och blir ett monster när det väl kommer upp.
Det får du tycka vad du vill om men så är det.
Gammal 2008-03-15, 23:23   #20
Lola
Passagerare

Lolas avatar

Reg.datum: Mar 08
Vad fan är det med kärlek som åsidosätter normal självständighet och stolthet? Samma gamla kvinnofälla igen. Lägg av med era knasiga stormiga förälskelser, de är bara ovärdiga. Eller gör man sånt bara för att få stoff till böcker och krönikor? Någon slags självspäkande research. Nej, jag är ironisk. Klart man inte gör.
Lola är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-15, 23:27   #21
Henkko
Avigast i rymden

Citat:
Ursprungligen postat av Lola Visa inlägg
Vad fan är det med kärlek som åsidosätter normal självständighet och stolthet? Samma gamla kvinnofälla igen. Lägg av med era knasiga stormiga förälskelser, de är bara ovärdiga. Eller gör man sånt bara för att få stoff till böcker och krönikor? Någon slags självspäkande research. Nej, jag är ironisk. Klart man inte gör.
Tror du valt fel tråd..
Gammal 2010-07-24, 18:50   #22
Kuno
Abdikerad konung

Kunos avatar

Nu sysslar jag ju inte med gråt, men på sistone har jag erfarit sådana här stormar titt som tätt. Inatt fick jag en klump i halsen och blev helt förtvivlad vad jag än läste/såg/hörde. Majakovskij skrev att han inte ville köpa chica parisklänningar åt sin käresta. "Herregud!" Tänkte jag. "Herrejävlar, han vill inte köpa chica parisklänningar till sin käresta! Å! Jag klarar inte av detta! Jag brister snart i gråt!" Sedan var det någon obetydlig jävla statist i Battlestar Galactica som dog. "Hon dog! Hon är död! Argh! Jag klarar inte mer!" Och Sole rappade om sin dotter. "JAG BRYTER IHOP!"

Vad är poängen med allt detta?
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:40.

design by Themes by Design

Porgramvara från: vBulletin Version 3.6.6
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.