Gå tillbaka   Moderskeppet.net > Kultur > Film & Teater
Registrera FAQ Medlemslista Kalender Slumptråd Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Gammal 2010-07-05, 17:54   #985
GodAfton
Kristen nykterist

GodAftons avatar

Reg.datum: May 07
Jag laddade ner Steven Kings The Langoliers här om kvällen. Jävligt mysig liten film faktiskt, med en kul idé som stomme. Behaglig sci fi / horror. Jag har sett den för en massa år sedan men den tålde en ny titt. David Morse känns alltid väldigt trygg och är en trivselfaktor var han än dyker upp. Lite som Kyle MacLachlan.

http://www.imdb.com/name/nm0001556/

4 / 5
Gammal 2010-07-15, 23:53   #986
jontesson
Passagerare

jontessons avatar

Reg.datum: Jun 07
The Reaping

Det börjar hända bibliska kusligheter i någon liten håla osv, osv. Men framförallt: Hilary Swank, hon ser jävlar i mig attraktiv ut, alltså!

Vilken donna! En grotta, lite flinta och en Hilary Swank att slicka svetten av etc, så värst mycket mer behöver man egentligen inte.

5/5
jontesson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-16, 10:21   #987
Fredom
Passagerare

Reg.datum: Oct 07
Där såg hon jävligt bra ut, ska kolla upp den där filmen
Gammal 2010-07-16, 20:57   #988
The Arse of God
Passagerare

The Arse of Gods avatar

Reg.datum: Oct 08
The human centipede http://www.imdb.com/title/tt1467304/

Detta säger väl allt:
"The concept of the film arose from a joke Tom Six made with friends about punishing child molesters by stitching their 'mouth to the ass of a fat truck driver.'"

Äcklig film. Kanske inte bra, men underhållande skådespeleri av Dieter Laser. Perfekt för en sådan här b-rulle. Coolt namn också. 5/10. Gross.
Gammal 2010-07-17, 22:18   #989
Fanatiker
av första klass

Fanatikers avatar

I min brevlåda dök Alice i underlandet upp. Jag hade tydligen glömt att avbeställa den från en sån där DVD-leverantör jag är uppskriven hos. Välgjort och rolig. Effekter som var så bra att man inte tänkte på dem.
Gammal 2010-09-02, 18:47   #990
Charley?
Psykopat?

Charley?s avatar

The Human Centipede

Hade inte alltför stora förhoppningar efter en rekommenderad 3:a på Filmtipset samt väldigt många negativa utlåtanden. I början höll jag på att stänga av, delvis för att skådespeleriet var dåligt, delvis för att filmen var så otroligt seg. Men ...
Spoiler!

Äckelscenerna var väl inte direkt någonting, men däremot fick jag fan fysiskt ont i slutet. All in all bra film. 4/5
Charley? är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-02, 21:33   #991
impieteer
Hemliga Arne

impieteers avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Fredom Visa inlägg
Jag såg fast times at ridgemont high igår.
För det första, obegripligt att det är Sean Penn som får vara på omslaget när han bara är en liten periferifigur. Huvudpersonerna är inte ens med..

Vill man ha amerikanskt 80 tal är det här himmelriket. Allting inleds med en 3 minuter lång hyllning till konsumtionssamhället, Malls, shopping. Allting går fort, alla säljer någonting, fort går det, klycklingklubbor doppas i fritösen, servitriserna ser ut som alice i underlandet, pojkar vänder sig om och får en kåtblick tillbaka. Det är som ett rus i luften. Unga män står med var överkropp i arkadhallen och spelar pong med en intensitet som ungdomar idag bara kan framkalla i en hetsrunk framför dumburken.
Filmen har ingen direkt röd tråd utan handlar mest om några tonåringar och deras tillvaro, mycket handlar såklart om sex och man får se två ganska chockerande tuttklipp på båda huvudrollstjejerna.
Eftersom de spelar 15-åringar kändes det lite perverst även om de var 20 när filmen spelades in.
Bara dessa tuttklipp gör filmen sevärd enligt mig.

Sean Penn spelar en pårökt tönt som man mest tycker synd om. Knappast en av hans mest minnesvärda roller men ändå en av de starkaste i filmen.

edit, varför blir bilderna så jävla stora
Frågan är väl om Sean Penn gjort något bättre efter det? Hursomhelst, man kan se en ung Nicolas Cage skymta förbi om man är uppmärksam.
impieteer är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:54.

design by Themes by Design

Porgramvara från: vBulletin Version 3.6.6
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.