![]() |
![]() |
|
|
#1 |
|
certifierad pilot
Reg.datum: May 07
|
Världens bästa Dobermanntik
Hej.
En kompis till mig behöver sälja sin fina dobermann-tik på 3 år. Är det någon som vill köpa/känner någon som vill köpa en mycket bra kompis för ett bra pris. Huvudsaken är att hon kommer till ett bra hem. Hon är renrasig från Kenneln Greylines, mycket människokär och rolig. Damen går att resa med i hela Europa, då hon har EU-pass. Tyvärr kan jag inte själv ta henne, för att jag redan har en vovve. ![]()
|
|
|
#2 |
|
Pimpad pumpa
|
Oj kan man skaffa pass till vovven oxå?
Tyvärr är jag hundrädd annars skulle hon få ett bra hem här
|
|
|
|
#3 |
|
Sarkasmer och spasm-smileys
Reg.datum: Nov 07
|
Har hon "råkat" klämma svansen så de blev, attans!, "tvungna" att kupera?
Brun eller schwartz? Höfter och leder? Psyktestad? Hur hög manke? Svar till "Din kärlek gör mig illa, Jönstorpskulle"
|
|
|
#4 |
|
certifierad pilot
|
"knorrsvans" - inte kuperad med andra ord.
Svart madame Höftledsröntgad - inga problem Inte mentaltestad, men utbildad i flera kurser. Inget skarpt vakthundsämne, men har en stor motor. Mankhöjd 68 cm.
|
|
|
#5 |
|
Manlig mumin
|
Varför vill man göra sig av med världens bästa dobermanntik?
Är det kutym att kräva betalt för "begagnade" hundar?
|
|
|
#6 | |
|
Mamma med attityd
|
Citat:
Schas, hejdå.
|
|
|
|
#7 | |
|
certifierad pilot
|
Citat:
I Sverige är det kotym att kräva en symbolisk summa, så alla rötägg håller sig undan. Denna summa är naturligtvis förhandlingsbar vid rätt hem, så den kan bli i princip 0 kr. En hund som dessutom gått igenom valp och den lite bråkiga tonårsperioden, kan vara väldans bra att ta hand om.
Ryktet om min död är betydligt överdrivet Senast redigerad av Mröff den 2008-02-07 klockan 12:29. |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
|
Citat:
Och gissar på att damen kostade 12-13´som puppy. Plus drift i tre år, 4-5´/år. Det rasar iväg, så lite ersättning ser jag inget fel med. Det är ju inte en ladugårdsfödd kattunge vi pratar om. Hon kan säkert få tillbaks 7-9´om den är fin. EDIT - vill ha!!
"I woke up from my work nap for this!?" ![]() Senast redigerad av Koolaid den 2008-02-07 klockan 12:28. Anledning: habegär |
|
|
|
|
|
|
#9 | ||
|
Manlig mumin
|
Citat:
Jag föreslår att du skriver inlägg endast som svar på direkta frågor. Att du tillåts härja fritt här har ju inte visat sig fungera så bra. Citat:
Hundar som kommit förbi valpstadiet kan visserligen bli besvärliga om husbonden plötsligt ändrar utseende, doft och karaktär. Det kanske ändå främst gäller besvärliga vallhundar. Lycka till i sökandet!
|
|
|
|
#10 |
|
|
Är det kutym i Finland att köpa senaste Nokiamodellen fixa alla barndomssjukdommar och ge bort den gratis?
|
|
|
#11 |
|
|
Med all tid i världen och en rejäl klase får på hemmanet så vore det helt underbart med en border!
Värre/bättre motor finns inte i hundvärlden - underbar hund. Och en deprimerande syn om jycken inte får sina 5tim. vallande/arbete per dag + resten av dagen med husse/matte som ständigt sällskap. Oerhört imponerande att se ett bra team jobba ihop med vallning! Blev fasen tårögd första gången jag såg ett riktigt elitpar samarbeta.
|
|
|
#12 | |
|
Manlig mumin
|
Citat:
Jag brukar faktiskt ge bort mina gamla telefoner om någon frågar. Vad det har med saken att göra vet jag inte. En telefon och ett husdjur är två helt olika saker.
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
|
|